E-book vagy könyv?
2023. április 05. írta: Kovach Alma Anna

E-book vagy könyv?

A technológia folyamatosan fejlődik, és a fejlődésből a könyvolvasás sem maradhatott ki. Tavaly nyáron én is kaptam egy e-könyv olvasót. Ennek kapcsán azon kezdtem el gondolkodni, hogy a könyvek vagy az e-bookok-e a jobbak?

85ebook.jpg

A könyvolvasásnak van egy hangulata. Szerintem sok mindenkiben megvan az az érzés, amikor egy fotelben felhúzott lábakkal ülünk, és a sárga fényű lámpa alatt olvassuk a könyvet. Angol órán beszélgettünk pont erről a témáról. Voltak olyanok, akik azért választják a könyveket, mert szeretik azt az érzést, amikor a papírt lapozzák, és imádják a könyv illatát. Ez alapján:

Olvasási élmény – könyv vs. e-book 1:0

Egy e-booknak nincs illata, de az szerintem különösen jó, hogy a fényerősségét be tudod állítani, és a modernebb változatokban a fény melegségét is állítani lehet. Van éjszakai mód, amikor megcserélődnek a színek: a háttért feketére lehet állítani, a szöveg pedig fehér lesz.

A könyveknél nagyon kényelmetlen tud lenni, amikor a lámpa nem világít mindenhová, vagyis ki tudod takarni a kezeddel a fényt. Amikor táborban voltam, és a többiek aludtak, akkor csak a telefonom fényével tudtam világítani, ami igencsak kényelmetlen volt, mert nem találtam meg a megfelelő pózt, és mindig eldőlt a telefon, ha kiraktam valahová. A lámpa fénye ez esti olvasásnál pedig irritálja a szemünket. Ez alapján:

Fény – könyv vs. e-book 1:1

A könyvekkel nagyon tudjuk szennyezni a környezetet, főleg, ha sokat olvasunk, hiszen nagyon sok fát kell kivágni egy könyv létrehozásához.

Az e-bookok akkor környezetbarátabbak, ha tényleg ki is használjuk azokat. Ha nem olvasunk sokat rajta, akkor felesleges megvásárolni, hiszen az alkatrészei sokkal több idő alatt bomlanak le, mint mondjuk a papír. Ha magyar nyelven szeretnénk olvasni, akkor lehet, hogy ez azért nem valósulhat meg, mert sok könyvet még nem lehet elérni magyarul. Angolul sokkal több könyv van, de a magyar nyelvűekben sincs most már olyan nagy lemaradás. Nyáron 10 könyvből, amit el szerettem volna olvasni, kettő nem volt elérhető e-bookon. Ez alapján:

Környezetbarátabb – könyv vs. e-book 2:2

Szerintem az e-bookok most már egyre jobbak, a könyvolvasók fejlődnek, de a könyvek felejthetetlen klasszikusok. Mindkét opciónak vannak előnyei, hátrányai, a döntés pedig tőled függ, nincs egyértelmű győztes. A lényeg az olvasás!

Kovach Alma Anna (AKG, 8. évf.)

 

 

LIKE - értesülj az új cikkekről!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://subject.blog.hu/api/trackback/id/tr618095530

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Világnézet Netes Napló · vilagnezet.blog.hu 2023.04.08. 15:19:43

Az pdf-en túli, epum és mobi fájlos e-könyveknek van azért egy nagyon nagy előnyük. Igen mobilra is letölthetőek és különféle appokkal hangoskönyvek is. Tehát fel is lehet olvastatni őket. Ja és akár 70-120 nyelven is. Nekem is van egy ilyen megjelent könyvem és meglepődtem először, hogy miért forgalmazzák azt Japánban is. Aztán írta valaki, hogy a japán metrón hallgatta, japánul a mobiljáról.
süti beállítások módosítása