Sport-e a lovaglás?
2024. január 06. írta: Sánta Emese

Sport-e a lovaglás?

Az emberek a mai napig vitatkoznak azon, hogy a lovaglás az sportnak számít-e. Van, aki szerint ez csak a lónak sport, a lovas az csak ül a nyeregben, mindenféle sporttevékenység nélkül. A lóversenyeknél nem feltétlenül a lovas van a középpontban, hanem a ló. Mások azt mondják, hogy ez igenis sport, mert a ló irányítása nem kis munka, hiszen az emberhez képest egy sokkal nagyobb fajról beszélünk, amit hajtani, irányítani kell.

A lovaglás alapvetően sportnak számít. Ha jó az edződ, akkor egy edzés végén te is nagyon el tudsz fáradni, izomlázad is lehet, hiszen a lovaglás minden testrészedet rendesen megmozgatja, de leginkább a vádlidat meg a combodat. Viszont ha a lovastanárod nem a legmegfelelőbb, akkor nem lesz sport a lovaglás, így nem szerzel hasznos tapasztalatokat, vagyis hiába lovagolsz, akkor sem fogod megtapasztalni, hogy milyen az, amikor már fájnak az izmaid.

86lovaglas.jpg

Ez történt velem is. Amikor elkezdtem lovagolni, akkor először egy olyan lovardába jártam, ahol én csak „utaztam” a lovon, másfél éven keresztül nem tanultam semmi újat, ezáltal nagyon könnyűnek fogtam fel a lovaglást. Aztán amikor átkerültem egy másik lovardába, akkor fogtam fel igazán, hogy mennyire nehéz is tud ez lenni. Szóval ebből adódóan egy csomó olyan ember lehet, aki nem is sejti, hogy mennyire megterhelő tud ez lenni. Viszont szerintem nagyon fontos lenne megérteni, hogy az emberek egyik része miért tekinti sportnak, míg mások miért nem. Jó lenne megérteni a másik gondolatmenetét!

Szóval azt mondom, hogy mindent egybevetve a lovaglás sport neked is meg a lónak is. Van, aki hobbi szinten kezeli, és nem jut ideje minden héten többször is gyakorolni, de ő is elismerheti, hogy ez valakinek sport. Mindenesetre bárhogyan is gondolod, a lényeg az az, hogy a lovaglás egy nagyszerű lehetőség akár sportolásra, akár csak egy kis kikapcsolódásra.

Sánta Emese (AKG, 7. évf.)

 

LIKE - értesülj az új cikkekről!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://subject.blog.hu/api/trackback/id/tr9718289773

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása