Mit gondolunk a kopaszokról?
2019. november 04. írta: Weiszbart Bálint

Mit gondolunk a kopaszokról?

Nemrég levágtam a hajamat 2 milliméteresre, ami nem teljesen kopasz – de majdnem. Ezt egy diákok által szervezett program miatt tettem: levágtuk egymás haját, tehát nem mentünk el fodrászhoz, és amit fodrászra költöttünk volna, azt az összeget egy daganatos gyerekekkel foglalkozó alapítványnak adományoztuk.

83hajvagas2.jpg

Persze anélkül is lehet adományozni, hogy levágnád a hajadat, de ezzel az akcióval empátiát szerettünk volna kifejezni a beteg gyermekekkel. A program másik célja pedig a kopaszság elfogadása volt, ugyanis, valljuk be, vannak előítéletek a kopasz emberekkel szemben.

83hajvagas3.jpg

Pont azért, hogy ezekről az előítéletekről többet tudjak meg, kinyomtattam egy képet egy kopasz emberről és egy nem kopaszról, egy kopasz nőről és egy nem kopaszról, valamint egy kopasz gyerekről és egy nem kopaszról. Körbementem az iskolámban, és megkértem embereket, hogy pontozzák a képen látható személyeket különböző szempontok szerint.

Nem tudom, hogy mennyire érdekes eredmények születtek, de egy pár dolgot kiemelnék. A kopasz férfi átlagosan 3 ponttal többet kapott a dominancia terén, mint a nem kopasz ember. Viszont ha gyerek volt a képen, pont az ellentettje történt. A nőről, akinek le volt vágva a haja, majdnem mindenki azt mondta, hogy betegségből adódóan kopasz. Akinek hosszú haja volt, ő sokkal több pontot kapott a megbízhatóságra. Még egy érdekes dolog volt, hogy a kopasz gyerekre majdnem mindenki azt írta, hogy rossz tanuló, ez azoknak az előítéleteknek egyike, melyek hátrányba hozzák a kopasz gyerekeket. Szinte csak a kopasz embereket jellemezték lázadónak is.

Most már szerintem látható, hogy mire gondolok, és ennek a programnak az is a célja volt, hogy ezeket a sztereotípiákat megváltoztassuk.

83hajvagas4.jpg

De jó dolgok is járnak együtt a rövid hajjal:

– Nem kell hajat szárítani, ami komolyan nagyon jó. Számomra a hajszárítás kb. 2 perc, és ha most 20 napig nem kell, az azt jelenti, hogy 40 percet nyertem az életemből.

– Szellőzik a fejed/fejbőröd. Nagyon fura érzés, de komolyan. Főleg az elején volt az, de tök jó!

– Nagyon, de tényleg nagyon jó érzés simogatni, ezt csak akkor tudod meg, ha megcsináltad.

– És szimplán egy kicsit máshogy nézhetsz ki, ami számomra tök jó, mert már több éve nem változtattam nagyjából semmit a hajamon.

83hajvagas1.jpg

Amúgy ez a rövid haj eléggé megtetszett, érdekes látni, hogy milyen sebességgel nő, és minden nap, amikor megfogom, más lesz az állaga. Ha valaki nem vágja le a haját, mert növeszti vagy félti, vagy tényleg szép és egyedi, én azt is megértem, hiszen ha más helyzetben lettem volna, valószínűleg én sem vágtam volna le.

Szóval összefoglalva: ha láttok egy kopasz gyereket az utcán, ne az legyen az első gondolatotok, hogy rossz tanuló vagy lázadó, mert ez nem feltétlenül igaz. És nektek is ajánlom, hogy vágjatok le a hajatokat, és terjesszétek ezt az üzenetet. Hidd el, tök jó lesz! És a hajad úgyis visszanő.

Weiszbart Bálint (7. évf.)

fotók: Széles Gábor

 

Az AKG Kopasz Konferencia nevű csoportja által szervezett iskolai hajritkításon az Együtt A Daganatos Gyermekekért Alapítvány részére 110 ezer forintot sikerült összegyűjteni.

 

LIKE - értesülj az új cikkekről!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://subject.blog.hu/api/trackback/id/tr5315278172

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása